해외MBA·Master·학사/Other MBAs

[유럽MBA] 유럽취업하기 - 스위스 독일 스페인 European University Business School MBA( Why EU MBA?)

반달곰원장/자유영혼 2014. 7. 21. 11:53

 

 

 

 

 

 

 

Why should you attend European University?(왜 EU를 다녀야 하는가?)

 

 

왜 다녀야할까요! 학비가 저렴하다는 것은 솔직히 근본적인 이유가 되기 힘듭니다. 오늘 반달곰원장의 이야기는 뒤로 하고 EU Business School에서 이야기하는 Why EU?에 대한 이야기를 드릴까합니다. 과연 EU에서 이야기하는 이유는 무엇인지 살펴보겠습니다.

 

 

Why should you attend European University?

 

1. Recognized For Excellence

 

Recognized For Excellence and accredited by several international accrediting bodies. EU는 우수함으로 인정받고 몇개의 국제인증기관으로부터 인증받았습니다.

Ranked a top 35 business school in Europe by QS Top MBA (2013-2014) and listed as a top 20 business school by China Economic Review. EU programs are accredited by ACBSP and IACBE; both organizations are recognized by the CHEA. European University also boasts the IQA accreditation, awarded by CEEMAN. OS Top MBA로부터 유럽의 탑 비즈니스스쿨 35위에 랭크되었고, China Economic Review에 의해서는 탑 20위로 이름을 올렸습니다. EU프로그램은 ACBSP와 IACBE로 부터 인증받았는데 그 기관모두 CHEA로 부터 인정받은 것입니다. 또한 EU는 CEEMAN에 의해 부여된 IQA 인증을 자랑하고 있습니다.

 

 

2. 40 YEARS OFFERING PRAGMATIC BUSINESS EDUCATION

 

The pragmatic approach to experiential business learning employs the dynamic case-study method; the most effective tool to teach applications of business theory. 경험적 비즈니스 학습에 대한 짜여진 접근법은 흥미진진한 사례연구- 비즈니스 이론 적용을 가르치기에 가장 효과적인 도구-를 취하고 있습니다.

As each participant has at least two years of previous work experience, students learn from each other as well as the faculty. This approach is proven to effectively prepare students for leadership positions in the market. 후보자들은 적어도 2년이상의 직장경험을 가지고 있기 때문에, 학생들은 교수들에게서 뿐만 아니라 서로서로에게서 배웁니다. 이 방법은 학생들을 시장에서 리더쉽포지션에 효과적으로 준비하게끔 하는 것으로 판명되었습니다.

 

 

3. Smaill class sizes

 

Small class sizes, which numerous studies demonstrate have a direct relationship with increased academic achievement. The university averages a 1:9 professor-student ratio, guaranteeing plenty of personal interaction. 많은 연구들이 증명하듯이 작은 클래스 규모는 향상된 학문적인 업적과 직접적인 관계가 있습니다. 대학교는 교수와 학생 비율이 1:9롤 평균으로 유지합니다. 수많은 개인적인 상호적용을 보장해주면서.

Soft skills such as communication, leadership, ethics and common sense are more effectively developed and students benefit from more personal interaction with both professors and fellow coursemates. 의사소통, 리더십, 윤리의식 그리고 상식같은 soft 스킬이 더 효과적으로 개발되고,학생들은 교수와 같은 코스친구들과의 더 많은 개인적인 교류로부터 이익을 얻습니다.

 

 

4. Developing a business personality

 

Developing a business personality is one of the most important non-academic advantages of studying at European University. Academic knowledge is a necessary base when entering the business world; but students must have an individual perspective to succeed in the market. 비즈니스 성격 개발은 EU에서 공부하는 가장 중요한 비학문적인 잇점들중의 하나입니다. 학문적 지식은 비즈니스 세계로 들어갈때 필수적인 기본입니다. 그러나 학생들은 시장에서 성공하기위하여 개인적 안목을 반드시 가져야만 합니다.

EU develops strong business personalities by encouraging students to build up the most valuable brand they can sell: themselves. EU는 학생들로 하여금 그들이 팔수 있는가장 가치있는 브랜드-자기자신들- 를 만들도록 동기부여해주므로써 강한 비즈니스 성격을 개발합니다.

 

 

5. Regular student evaluations

 

Regular student evaluations allow professors to closely supervise each student’s progress. 정규학생의 평가는 교수들로 하여금 각 학생들의 발전을 친밀하게 관리하게 해줍니다.

Constant feedback allows them to know where they stand at all times. There is an open two-way communication path between students and professors that keeps all parties informed of progress and problems. It also helps students organize their study load. 지속적인 피드백은 학생들로하여금 그들이 항상 어디에 있는지를 알게 해준다. 교수와 학생들 모두 쪽에 발전과 문제에 대해 계속해서 알려주는 그들사이의 양방향 의사소통 방법이 있습니다.

 

 

6. International environment

 

International environment with student and faculty bodies comprised of more than 100 nationalities, with 98% of them speaking more than two languages. 학생과 교수로 이루어진 국제환경은 100개국 이상의 국적으로 이루어져 있습니다. 그들중 98%는 두개 이상의 언어를 사용합니다.

The business world is growing at a rapid pace. Multinational corporations are opening offices all over the world. A multilingual and international study environment gives students an opportunity to gain exposure that will help them in communicating with people from different backgrounds throughout their careers. 비지니스 세계는 급속한 속도로 발전하고 있습니다. 다국적 기업들은 전세계에 사무실을 열고 있습니다. 다중언어사용과 국제적 공부환경은 학생들에게 그들의 경력을 통해서 다른 나라 출신의 사람들과 의사소통하는데에 도움을 줄 경험에 가질 기회를 제공합니다.

 

 

7. All classes are taught in English

 

All classes are taught in English as all the students accepted to the business school are proficient English speakers. 비즈니스스쿨에 입학한 학생들이 모두 영어를 잘하기 때문에 모든 수업은 영어로 진행됩니다.

Assignments, exams, lectures and the thesis are also all in English. We realize it is a critical language for developing a succesful international career. Students graduate with a solid understanding of business and the language skills necessary to succeed in it. 숙제, 시험, 강의 그리고 논문 또한 모두 영어로 작성됩니다. 우리는 성공적인 국제 경력을 개발하기 위해서 중요한 언어라는 것을 잘 알고 있습니다. 학생들은 비즈니스에 대한 확고한 이해와 그속에서 성고에 필수적인 언어능력을 가지고 졸업합니다.

 

 

8. Excellent employment record

 

Excellent employment record as most students have been employed or placed in an internship program within six months of graduation. 우수한 취업율. 대부분의 학생들이 졸업후 6개월내에세 취업되거나 인터십프로그램에 배치되어 왔습니다.

EU’s Office of Career and Business Development provides personalized counseling, assistance and information to all European University students. They are advised on their CVs, assisted with interview preparations and exposed to a variety of networking opportunities. EU 경력 비즈니스 개발사무실은 개인화된 카운셀링, 도움, 정보를 모든 EU학생들에게 제공합니다. 그들은 CV작성에 조언을 듣고 인터뷰준비에 도움받고 다양한 네트웍킹 기회에 노출되어 집니다.

 

 

9. Transfer opportunities

 

Transfer opportunities within the European University network allow students to easily transfer between countries and campuses. EU네트웍안에서 이동기회는 학생들로 하여금 국가들과 캠퍼스 사이의 이동을 쉽게 해줍니다.

The university has a global partner network and encourages students to participate in exchanges between our four main campuses in Barcelona, Munich, Geneva and Montreux. Students also have opportunities to study in other countries including United Kingdom, Russia, Kazakhstan, Taiwan, Malaysia, Thailand, U.S.A. and China. 대학교는 글로벌 파트너 네트웍을 가지고 있고, 학생들로 하여금 EU의 바르셀로나, 뮌헨, 제네바, 몽트뢰에 있는 주 캠퍼스 사이를 교환하여 다닐수 있게 해줍니다. 또한 학생들은 영국, 러시아, 카자흐스탄, 대만, 태국, 말레이시아, 미국, 중국을 포함한 다른 나라에서 공부할 수 있는 기회를 줍니다.

 

 

10. Outstanding faculty members

 

Outstanding faculty members from over 30 countries who in addition to having excellent academic credentials are also entrepreneurs, consultants and business leaders. 30개국이상에서 오시고 훌륭한 학문적인 신망을 가지고 계신 훌륭하신 교수님들은 또한 사업가이시고 컨설턴트, 비즈니스 리더로 일하십니다.

All courses are taught by highly-qualified faculty members with a wealth of practical experience in their fields. Professors work with students on an individual basis to create an interactive learning environment. The caliber of the faculty and a culture that values and rewards an entrepreneurial spirit are what make a business school stand out. 모든 코스들은 그들의 분야에서 엄청난 실제경험을 가진 매우 수준 높은 교수님들에 의해 가르쳐집니다. 교수님들은 상호교류적인 학습환경을 만들기 위해서 개인적인 토대위에서 학생들과 같이 일을 합니다. 교수님의 수준과 기업가정신을 높이 평가하고 보상하는 문화가 EU비즈니스스쿨을 돋보이게 하는 것들입니다.

 

 

 

이렇게 10가지 EU를 선택해야 하는 이유에 대해서 알아보았습니다. 월요일부터 금요일까지 저녁에 수업을 듣는 EU MBA의 개강일정은 아래와 같습니다.

 

Graduate 

  • October 6, 2014
  • January 12, 2015
  • April 13, 2015
  •  

     

    1년에 3번의 입학할 수 있는 기회가 있으니 편한 일정으로 입학하시면 됩니다. 물론 입학하기 위해서는 아래와 같은 입학조건들이 필요합니다.

     

     

    All applicants should submit the following documents in order to complete the application process:

    1. Completed application form
    2. 1 copy of bachelor’s degree from an accredited college or university and transcripts
    3. Proof of English fluency: TOEFL score 213 (computer-based), 80 (internet-based); IELTS 6.0; CAE C; PTE 54; English native or equivalent*
    4. 2 letters of recommendation (use of PPI recommended, see below)
    5. 1 written or video essay
    6. 1 copy of CV/résumé
    7. 3 passport-size photos
    8. Copy of passport
    9. Bank letter certifying the applicant’s financial solvency
    10. €/CHF 200 non-refundable application fee. Please attach a check, money order or receipt for a bank transfer payable to European University. Please contact the EU campus to which you are applying for the exact bank account number to which the fee should be sent.

    Applicants must also meet two of the following:

    1. A minimum grade point average (GPA) of 3.0 on a 4.0 scale
    2. A satisfactory score on the GMAT or GRE
    3. 2+ years of professional work experience (may include military service)
    4. An interview with the Dean

     

    위에서 볼수 있듯이 중요한 것은 영어점수입니다. 모든 수업이 영어로 진행되므로 당연히 영어는 해야겠지요! IBT 80점이 어려우시면 IELTS 6.0으로 하시면 조금 쉽게 통과할 수 있습니다. 그리고 학부때 경영학을 전공하셨으면 GMAT면제가 가능하고 또는 아래의 조건중에 2개만 통과하시면 됩니다.

     

     

     

    기타 EU MBA,그리고 유럽MBA, 미국MBA, 1년제MBA, GMAT면제 MBA, 학비저렴 MBA에 대해서 궁금하신 것이 있으시면 언제든지 반달곰원장에게 문의하시길 바랍니다. 카톡 상담도 가능하니 ID:jyhrd 로 연락주십시오.